> never turn your back on home.

jag har faktiskt inte skrivit en enda rad om min folkhögskola. detta fantastiska plus i mitt liv.

så här gick det till:

Under de senaste åren har det skämtats en del i min familj om att någon skulle börja på glimåkra folkhlgskola (där jag bor), för att detta på något sätt skulle vara ett bakslag. Eftersom man inte rör sig utåt. bortåt.
jag har under den senaste fem-sex åren i mitt liv. inte alls gillat min hemort. den har varit långt ifrån allt. skola, vänner, församling. Men det senaste året har jag förstått dess tjusning. jag har gått runt på stigar jag aldrig sett förut. upptäckt platser jag aldrig besökt. hittat min favorit gravsten.
   Så jagfick för mig att söka gospellinjen på Glimåkra Folkhögskola. "Varför?" frågade många. "Varför vill du stanna kvar och inte föra ditt liv framåt?". men jag ser det inte då det sättet. Jag ser inte att man måste flytta för att fortsätta sin resa. Jag tror att jag har kommit helt rätt. Har kommit till precis det ställe som det var meningen att jag skulle komma.
För det känns bra. det gör det verkligen.

glimåkra är inte en håla längre.
inte för mig.
glimåkra är mitt hem.



Bilderna som jag tagot från vår kräftskiv och volleyboll turnerning kommer med nästa inlägg. hoppas vi!

Kommentarer
Postat av: Lillsyrran ;)

Det är ju tur att du inte har tagit ett steg ut i världen, då skulle du ju lämna mig i denna håla! Och leva ensam i den här hålan, hur kul skulle det vara på en skala mellan 3 och 2,9? Inte såå kul..

2009-08-29 @ 21:14:16
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Bry dig inte om vad människor säger - det är väl ändå alltid personer som för en framåt - inte platser. Och folkhögskola är skitkul, blir avundsjuk som måste gå i klass av dömande idioter. En i min klass (som ju ska bli socionom och ta hand om människor) sa en gång: "I natt var det en tjej bredvid mig som grät hela natten. Skitstörigt! Så gör man bara inte". Suck. Verkligen medmännisklighet noll där.

2009-09-02 @ 09:33:56
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Blogg-kommittén

Det var fint skrivet, du är fin vännen!

2009-09-05 @ 23:14:49
URL: http://plowflow.blogg.se/
Postat av: matilda w

snygg blogg du har pernilla! gött att kika in här...förta men inte sista gången :)

2009-09-06 @ 18:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0