> tim burtoniserat underland

Efter att ha sett dessa bilderna ror jag knappas att det finns någon i min vänskapsomkrets som inte blir det minsta sugen på att se det färdiga resultatet av Tim Burtons version av Alice i underlandet. Som de flesta vet så är tim burton min favorit regissör och han har aldig gjort mig besviken. Filmer som, Corpse brise, nightmare before christmas, sweeney todd, sleepy hollow, kalle och chokladfabriken, big fish är filmer som man enkelt kan se vem det är som har regisserat. Han har sitt alldeles egna sätt att se på form och färg, som ni kommer se på bilderna nedan. jag tror absolut ite att han kommer göra besviken med denna filmen heller, premiär 2010 någon?

 

En av de första bilderna på johnny depp som hattmakaren. ett alldeles utmärkt val om jag får säga vad jag tycker.
vad kan man mer säga om den här mannen? FANTASTISK! (checka gluggen mellan framtänderna, älskart)



Helena Bonham Carter som red queen. ja vad är en Tim burton film utan helena i? som några kanske vet är bonham carter och burton tillsammans men burton har gått ut med att det inte är därför hon får vara med i så många av hans filmer. Hon, liksom alla andra, får gå på prov auditions.


SJälva Alice spelas av Mia Wasikowska, om jag faktisk aldrig hört talas om innan, men hon är tydligen en Austrliensk skådelspelare och jag har tillräckligt med förtroende för burtonatt han har hittat en bra skådespelare för huvudpersonen!



Anne Hathaway som the white queen, ett tillskott jag blev ganska överaskad över. hon är en bra skådelspelare men har tyvärr medverkat i filmer som gjort att jag inte riktigt kan föreställa mig henne i en roll till burtons filmer. men som sagt, jag tror och hoppas på att det kommer bli bra.



tweedledum och tweddledee spelas av Matt Lucas från TV-serien little brittain? wow!







kan man annat än bara älska?



Utom att drömma om att sitta på premiären till denna inspelning av underlandet så är det packning och cardmaking som gäller. Att göra sina egna kort är ett tips när man inte riktigt hunnit fixa en present. och man inte kan rita, t ex jag, så finns de alltid alternativ. klipa, klistra och sy! det kör jag på i alla fall!


till det kan man behöva till exempel sådana här saker:







det färdiga kortet blev såhär, kudden med hjärtan på luktar lavedel. (jag och anna blev lite beroende). är även från anna också.



när jag kom hem var köksbordet fullt med lego! Josef, Viktor, Sara och Frida hade tydligen roligt. jag adderade lite av min egen fantasi till historien, helt underbar värld med skatter, onda trollkarlar, en magisk dörr, tjej utklädd till soldat som försöker klättra upp för slottsmuren (de två sista mina verk)





over and out (för den här gången)

Kommentarer
Postat av: E

Grymt fin blogg :)!

2009-07-23 @ 23:55:31
URL: http://ellennykvist.blogg.se/
Postat av: Jademyr

Åh! Jag har likadant lego! Älska lego.



//pette

2009-08-04 @ 23:58:40
URL: http://jademyr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0