> kommer du minnas mig?

jag klippte mitt hår härom natten. jag har varit irriterad på det i nästan ett år nu så det var dags. det var så slitet att det hade börjat bli krulligt av sig själv. så klockan 2 på natten fick jag ett infall. tålamodet var slut. jag satte mig på golvet framför spegeln. sax, borste, klämmor och tofsar redo. en timme satt jag där. och tillslut var det 1 dm kortare än innan.
och nu sitter jag här. tillfreds med mitt "korta" hår, och en kopp te i ena handen, martin har precis åkt hem. eller jag för kanske en halvtimme sedan, och jag sitter ensam och väntar på att bjuda på en tågbiljett till stockholm. den går ut mitt i natten. så efter det kommer resten av natten tillbringas med att packa om jag får den. men jag får sova på tåget.
om jag inte får biljetten och inte kan fira midsommar med mina mycket saknade vänner så blir det att hänga med martin. och lite andra om dem vill komma.

men jag är ganska tillfreds med min situation i livet. ganska väldigt nöjd. ledig i en vecka till. en påstått roligt jobb med bra lön i tre veckor. sedan blir det OAS! där jag kommer få träffa ytterligare några mycket saknade vänner. konstigt att det var ett år sedan för vissa. där är det dags att fylla 19.

jag kommer ihåg förra året på oas. natten mellan den 24 och 25 juli. vi satt i tältet. precis innan tolvslaget började min favoritlovsång spelas "du är vacker och du strålar..." jag och mathilda satt och var beredda på tolvlaget. vår kompis räknade ner.
10..9..8..7..6..5..4..3..2..1..
och där kramade vi om varandra hårt! jag kunde känna hur detta året skulle bli ett bra år. jag nästan grät.

men bara när jag började skolan igen kom jag på andra tankar. jag var så stressad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. det gick så långt att jag börja storgråta i skolan en gång, vilket jag lovat mig själv at ALDRIG göra. jag trodde inte att livet kunde bli sämre. jag var så besviken på mig själv.. på Gud. detta året som skulle bli det bästa blev det värsta.

men nog blev det det bästa också.nästa termin blev bara bättre och bättre för varje vecka. visst jag var minst lika stressad de sista veckorna innan betygen sattes, men man kände hur slutet närmade sig. de sista veckorna innan studenten var några av de bästa i mitt liv. allting hände samtidigt. och då menar jag verkligen ALLTING!

så året 08-09 blev inte riktigt som jag hade tänkt mig där i tältet i borås. men oj vad jag har varit med om mycket.

over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0