> ett svart rum.

ett svart rum.
länge har jag levt så.
i ett svart rum utan ljus.
inga fönster, inga dörrar.

naken har jag suttit hopkrupen i ett hörn med bara mina egna tankar som sällskap.

med knäna på pannan har jag suttit.
viskat tankar som varit både mina egna och någon annans.

tankar som tryckt ner mig.

men länge har jag kämpat.
jag har slagit med knytnävar,
sparkat på väggarna.
jag har blödande sår.
svidande blåmärken.

länge har jag kämpat.
flera år.

det har blivit bättre.
tack vare vänner.
de tre årens komplimanger.
men inget riktigt ljus har trängt in.

men du ska veta.
min vän.
att en glipa ljus har nu öppnats.
med en röd ros i gluggen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Precis vad jag säger

2009-06-16 @ 17:42:57
Postat av: Benjamin

Grymt fin dikt! Allt jag ville säga.

2009-06-19 @ 19:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0