> promenader och prat

ännu en helg är till ända. Men denna helg var den underbaraste.
Åkte till vadstena med faddergänget för att hälsa på linnea i hennes lägenhet.  
Vadstena är nog en av dom finaste byarna, men jag kan inte riktigt förstå hur hon orkar.
Jag avundas linnea för att hon är en så extremt underbar person och har så lätt för att ta emot andra människor.
Det är svårt att förklara, men ni som känner henne förstår nog.
Hanna, min hanna, kunde tyvärr inte komma eftersom hon skulle vara med på den där lucian, som nu ingen gillar i det lilla gänget jag tillhör. Jag kan säg att du var saknad. Men du, det är bara tre veckor kvar, sen är det dags för LifePower.
Promenader och prat. Det är två underskattade saker. Och om man slår ihop dom är det nästan oslagbart.
Att gå en promenad men någon man älskar och bara prata ut om livet, om allt man älskar och allt man hatar. Att  förstå, lyssna, försöka hjälpa. Det är inte lätt, men det är värt den mödan som uppstår. För att förståelse föder medkänsla mottot som aldrig blir gammalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0