> för att dagdrömmarna lever vidare

Stressen är nu delvis över. Scmu-manuset är nu helt färdigt och nu ska vi bara göra låttexterna och få roller sen kan vi börja öva. Men det är ganska lugnt. Låtetxterna kan vi ta det lugnan på. Och rollsättningen har vi audition på nästa vecka, hoppas jag blir nått bra och roligt. Jag vill verkligen visa att jag kan. Kom gärna och titta föresten, jag vet inte datumen i huvudet men när jag kan dom så återkommer jag.
  Stressen över terminsuppspelningarna är ju dock fortfarande kvar, men min sånglärare sa det kommer gå skitbra så jag hoppas på det . Fiolen har jag fortfarande ångest över. Men ikväll behöver jag inte ha det, och det är skönt, för ikväll har jag faktiskt övat. Hurra på mig! Jag är så duktig att jag knappt kan tro det. Såå stolt över mig själv, ingen är bättre än jag. Nej nu blev det lite för mycket flum, kanske ska bruka lite allvar igen.

   Jag vill ha lov. NUU! Jag vill till Lifepower, NUU! Men tyvärr får man inte alltid vad man vill. Man får nöja sig med det man har. Och för mig är det tid! TId att fördriva med skola och saknad.
Ja, jag saknar er. Jag saknar er sjukligt mycket, och jag kan knappt bärga mig tills vi träffas på livskraft. Längtan är nästan olidlig. Men det ska minsann gå, jag ska klara mig igenom också den här prövningen. När han stänger dörren, öppnar han ju ett fönster, fönstret är väll längtan och dagdrömmarna i det här fallet.
  Jo, jag har börjat dagdrömma väldigt mycket. Läste en tidnng för några dagar sen om dagdrömmar. det var roligt. "Jag brukar drömma om
att allt omkring mig är
gjort av olika material,
till exempel av polkagrisar.
Det skulle vara så skönt!",

 jag blev så glad när jag läste det. Så sött, och en så rolig dröm.
Sen jag läste den tidningen har dagdrömmarna blivit fler och expanderat sina innehåll. Det är riktigt skönt. Det är inte alls så att jag flyr till dom, jag bara undrar hur det kommer att se ut om några år när gymnasie-tiden är slut och jag bor med mina kära kompisar och allt möjligt annat som ni kan komma att tänka på. Det är häärligt.

over and out

Kommentarer
Postat av: Anonym

dagdrömmar och kvällsdrömmar och nattdrömmar is the shit !

2007-11-25 @ 14:22:31
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0