> nu är vintern här

Snön kom till lilla Glimåkra inatt. Vaknade upp och såg snön ligga som ett tunnt täcke över vägen. Nu har det nästan smällt bort redan, men den första snön har i alla fall kommit, och rätt som det är måste vi säkert ta fram julpyntet och hugga julgran. Åhh vad jag längtar till julen. Första advent när kanske, men bara ett kanske, Jonas ska fixa auktionsbiljett till Glimåkra. Till andra advent när vi ska ha vår "regelbundna" farreferre. Tredje advent när dom första julklapparna börjar handlas in (okej jag erkänner, det brukar bli senare än så), fjärde advent, dagen före julafton då vi gör julkrubban och klär granen och sätter fram allt julpynt, och sen såklart JULAFTON! Sitta runt granen och flumma, Pappa läser julevangeliet, sätta ut Maria, Josef, Jesus, Herdarna, får och änglar i julkrubban, se alla glada ansikten när dom får något i julklapp som dom önskat sig. Det är nog helt seriöst det bästa som finns. Men nu är det ju så att det fortfarande är november och snön smällt bort, men ibland får man tillåta sig att drömma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag saknar dig så fruktansvärt mycket pernilla. och ja, snart är julen här och jag älskar det.

2007-11-13 @ 20:18:44
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se
Postat av: Ville

Jul är fett gött :D Känslan är så härlig

2007-11-14 @ 22:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0