> livet kval, livets val

Ännu en söndag. Ett till samvetskval över att inte plugga så mycket som man borde. Hur mycket jag än pluggar i veckan känner jag ändå i slutet av veckan att kunde gjort mer. Att jag kunde kanske pressat mig lite til.
  Men är det egentligen värt det? Är det värt att plugga ihjäl sig för att sen få leva ett liv utan problem? Man kan aldrig få ett liv utan problem. Och jag skulle hellre ha ekonomiska problem än nått annat. Men varför får jag då dålig samvete? Varför mår jag så dåligt på söndagskvällarna över att allt kommer att gå skit!? Jo för att jag vill göra nått som jag tycker är rolilgt i framtiden. Och om jag inte har betyg till det går min dröm i spillror.
  Min dröm. Mina drömmar. Drömmen om bibelskola, bli själavårdare, bli lyckligt gift med söta barn och frid och fröjd. Drömmen om livet med sången som huvudintresse, skivbolag, konserter, inspelningar. Hur ska dom någonsin kunna hänga ihop? Det kommer dom aldrig. Det gäller att välja. Ett svårt val, och vad jag än väljer försvinner en del av mitt liv, en del av mig! Jag är bara 17 år! Hur ska jag kunn välja ett sånt val! 2 år kvar, sen är det meningen att jag ska veta vad jag ska göra med mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Sara

nä nä nä, perro. så är det ej. icke är det så att du ska veta allt om ditt liv om två år. se på mig lilla du. mina två år gick och inte vet jag vad jag vill... inte alls. man får ta en liten bit i taget liksom. stressa inte. det funkar inte då.
när ska jag få se dig igen? pussi

2007-11-05 @ 20:33:13
URL: http://matildasara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0