> jordbäver

galet att ett sånt här litet jordskalv ska få människor att tänka. inklusive jag.
mänskligheten är konstig. ett litet jordskalv 16:20 på morgonen och hela sverige är upp och ner.
"hur kunde detta hända här?"
"Värsta jordskalvet här på 100 år!"
Att folk inte fattar att detta händer mer än ofta i andra delar av världen. detta är deras vardagsmat.
Att det måste ske ett sådant här litet skalv i jorden under oss för att en del av oss ska stanna upp, dra en suck och tänka... oj!
Man sätter sig ner efter en onödig skoldag framför datorn och tycker ens liv är pest och upptäcker att man har det egentligen ganska bra i sverige. på vissa plan. vi har inga tsunamis - inga översvämningar - ingen svält - och inga jordbävningar.
man får sig en tankeställare att man är dum i huvudet som inte gör mer för att rädda dem människor som finns. tänker hela tiden att man inte har pengarna, eller tiden. var är viktigast. att ditt liv ska bli helt perfekt eller att en människa överhuvudtaget ska överleva?
jag vet, man ska leva som man lär och jag vet att jag inte alltid gör det. detta är antagligen ett av de fallen som jag är helt inne på att göra en sak men en halvtimme senare sitter jag och beklagar mig över att jag inte har tid till det jag vill göra eller inte har pengar så att jag kan köpa saker så att jag kan göra det jag vill göra. hmmm....

over and out.

Kommentarer
Postat av: annica

Åh mycket bra skrivet! :P :)

2008-12-16 @ 21:58:58
URL: http://annecca.blogg.se/
Postat av: Ville

Jag tycker iallafall att jordbävningen var smått snitsig ändå :P Dessutom kan man inte vara så deppig på grund av att inte alla har det lika bra som en själv, negativa känslor hjälper ändå inte? Fast perspektiv är ju alltid bra att ha antar jag...

2008-12-16 @ 22:34:02
Postat av: pernilla

nej jag vet att man inte ska försukmma sin egen lycka för att istället tycka synd om andra. men det är alltid bra att faktiskt tänka på att det finns människor som inte har det bra. att det finns människor som behöver vår hjälp.

2008-12-17 @ 09:31:30
URL: http://peerniilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0