> längtan & saknad

förlängd väntan tär på hjärtat, uppfylld önskan är livets träd
(ordspråksboken 13:12)

det är svårt att leva i nuet när man har saker man längtar till och personer man saknar. man på något sätt glömmer bort vad man håller på med när man så ofta tänker på vad man ska göra eller på hur det var när man träffade folk. ibland är det svårt att hänga med i svängarna.
jag har kommit på mig själv flera gånger denna första skolveckan att jag har suttit och stirrat på matteboken eller ut genom ett fönster och glömt var jag var. så när jag sedan går ut ur klassrummet har jag inte hört ett smack av vad läraren har sagt. men för att vara helt ärlig så bryr jag mig inte så mycket längre. just nu är det bara att softa och försöka glömma bort all betygpress. jag orkar inte med det längre så nu slutar jag med det. heja mig.

image11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0