> val med läsglasögon

då var det snart dags för val, inte ett av dom stora som att välja gymnaseval men dom lite mindre. vilka kurser vill jag egentligen gå? Fotografisk bild A tänker jag välja. men sen är det så svårt. ska man ha roligt det sista året i gymnasiet eller ska man välja ämnen som gör att man lättare kommer in på högskola. Jazz & Showdans eller Historia B? Psykoligi A & B eller Rytmik med dans? Massage, latinensemble, filmkunskap, musikalförberedelse, engensla C, naturkunskap B, litterär gestaltning, det finns så fruktansvärt mycket jag vill göra. men om jag skulle läst allt jag vill skulle det ha blivit 950 poäng, och jag får bara välja trehundra! min extrema beslutsångest över alla val jag gör, små som stora, är inte till mycket hjälp! jag kan inte ens välja vilken väg man ska ta till matsalen! om någon ställer mig inför ett sånt dilemma så stor jag bara där och vet inte vad jag ska ta mig till. eller så bara strejkar jag och väntar på att personen ska ge upp och börja gå. Men ja, alla har väl sina svaga sidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0