> sverige som ett sjukt land.

livet.

livet är en stor majoritet. man lever efter vad majoriteten av samhället anser är rätt.
man ska vara lýcklig, man ska ha uppnått alla stegen i trappan. inte en enda dag får du vara nere eller borta från världen för då är du emotionell. inte en dag får man vara lite för uppåt eller på bra humör för då är man fjortis.
hata landet sverige som alltid ska vara så sjukligt "lagom".   

lev livet lagom.
hata.

jag vet att "hata" är ett ord som man inte ska använda så flyktigt men jag kan inte låta blir här. det är så hemskt när man inte får leva sitt liv med de humörsvängningar man har utan måste gömma dern  bakom en utsmyckad mask från Italien.
det får vara slut med det. låt oss visa  de känslor vi känner och gör revolution mot ordet "lagom".

Kommentarer
Postat av: Ville

Jag håller med!

2008-11-12 @ 19:59:53
Postat av: Emmaliisa

Vännen, varför säger du och skriver du alltid så smarta och underbara saker? Jag älskar dig <3

2008-11-17 @ 20:52:38
Postat av: johs

asså vist... jag ska inte dissa. MEN, det är väl ganska svagt att ge efter för sådana illusoriska tankar. Kanske ni känner så, att sverige bara är lagon - men tro mig, vännor, det likadant världen över. De handlar enbart om dig själv, och vad du ger dig själv lov att göra. Det är ditt liv, och där är aldrig något fel med att vara DIG SJÄLV. Ingen vill simma i led, men ingen vil heller vara ensam.

2008-11-24 @ 16:35:13
Postat av: pernilla

visst kan det vara så i resten av världen. det vet inte jag någonting om eftersom jag inte varit extremt mycket i resten av världen för att ha kunnat uppleva det där. men för mig är detta sverige. för det är här jag lever. och det är INTE svagt att tänka så. man kan inte säga att något någon tänker är svagt. frö som du säger är det inget fel på att vara sig själv och därför inget fel på att tänka det man tänker.

2008-11-24 @ 22:05:58
URL: http://peerniilla.blogg.se/
Postat av: johs

jag sa inte at det var svagt att tänka (och tänka så), men at man inte bör ge efter för hatet - och des illusioner om verkligheten. Det klart att en blogg är till för att ge rum för uttryck, och således här vi nu fyllt den funktion. Jag ber om ursäkt om jag har varit utmanande och/eller provocerande - jag skylder det på min spontanitet -, jag menade väl.

2008-12-02 @ 16:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0