> jag är en doubter

sommarens lidelser plågar mina näthinnor.

tvivel. man kan tvivla på så mycket.
att tvivla på tron är inte det enda.
det är inte tvivel på att han finns som plågar mina tankar.
mitt livs tvivel är....

du.

tvivlar på att du finns.
tvivlar på att dem där komplimangerna verkligen menades.
det är svårt att veta.
det finns så många människor där ute som ger ut komplimanger som dem inte har tänkt igenom.
"du sjunger bra" - har du verkligen lyssnat?
"vad vacker du är" - har du verkligen tittat?
"du är så ödmjuk" - har du sett in i mina tankar?

jag har svårt att ta emot komplimanger.
inget jag är stolt över men på sätt och vis tror jag att det är med rätta.
jag har även svårt att ge komplimanger.
det för att jag inte vill slänga ut saker som inte betyder något för mig

på riktigt.

det finns många människor ute i denna grymma värld som inte kan se att man menar det man säger.
med dem hjälper det inte att säga att dem är så bra och fina, snälla och söta. dem tar det inte åt sig.
du måste lära känna dem först.
du måste lära känna mig först.

missta mig inte fel. jag gillar att få komplimanger. det är klart att det får mig att känna mig bra...

för stunden.

men i det långa loppet  så kommer det alltid någonting som får en att tvivla.

lär känna innan du antar.
lyssna innan du hör
skåda innan du ser.

du vet inte vad du hittar förrän du försöker.


Kommentarer
Postat av: Sara

jaså du. jag blir imponerad, du är duktig. och det är sanning, inget tvivel på saken...

jag vill se dig snart, tror jag kommer till skåne nästa helg. sista helgen i september... kanske hinner jag titta in på din gata.

puss!

2008-09-15 @ 00:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0