> louisiana

I torsdags var vi på studiebesök (känns så mellanstadiet) på louisiana i danmark. det var fett bra. jag äslakr det stället. som ni kanske redan vet så älskar jag finsa platser, fina människor, och fina saker. Och på detta ställe fanns alltihop. en sjukt härlig dag var det. det är sådana här dagar som gör att man inte vill få alzheimers när man blir gammal.




emma på bussen!



sedan var det färja över till allas vårt danmark. eller ja, i alla fall danmarkianernas. Johan och emma!



oskar var såklart också med! jag är så glad för alla fina människor jag känner! kom ihåg det alla.
för jag menar det verklgien. alla som utgör mitt liv!



även dig ville! fastän du är lite konstig. men de flesta vet att det är positivt att vara konstig =)



Hej danmark. och Hej jolle!



Väl inne på Louisiana såg vi på tavlor av max ernst. han var bra. väldigt konstig han med. vissa tavlor var sjukt fina, inspirerande och jag stod och tänkte riktigt vad dem förmedladetill mig. detta är jag dock inte så bra på att förklara. Vilet var en uppgift vi skulle göra. så vi får se hur det gå. Efter denna bilden togs kom en vakt och sade att man inte fick ta kort. då smög jag back kameran lite tyst bakom ryggen. han såg mig inte. pweh



de här tavlorna var mina favoriter på louisiana. säger så mycket om vad jag gillar. har aldrig riktigt gillat att rita, skriva, fota, påsitiva saker. inte för att jag kanske är en deprimerande person. men det ät oftast det som tilltalar mig. det kan för vissa låta negativt och pessimistiskt. men så är det inte. eller, kanske lite.



jag och älsklingsfrisyer i rummet med bästa fotoljuset!



sebastian var också med. samma rum, samma tid, samma kanal.



hampus!



emma! du är en sjukt fin människa som jag är så äckligt glad över att jag har i mitt liv. du finns alltid där för mig! du har lärt mig en massa, utan att du riktigt vet om det. och det gör jag heller alltid. men oj vad du har! jag vet att du alltid kommer finnas vid min sida och du vet att jag alltid kommer vara vid din! den säkerheten är skön att ha i tider där tårarna sveper ned för kinderna. och i tider lär leendet aldrig stängs av. som en klippa att luta sig mot. när många andra relationer i skolan känns osäkra. när jag säger att jag inte vill tappa kontakten med folk. tröstar jag mig med att jag vet att du aldrig försvinner! underbara du!



detta var en nyckelpiga. ja precis. det VAR. jag spenderade några sekunder med att försöka rädda den från stora människofötter innan jag upptäckte att den var död. men jag räddade den i alla fall. jag tror det räknas.



en av älsklingsbilderna för dagen. visar helt klart vad det var det flesta av människorna gjorde mesta av dagen.





kolla en bild på mig. en till! crazy! denna bilden kommer klart vara med i mitt och emmas treårsalbum!



emma vid Tuck Everlasting trappan.



ett sjukt snyggt foto av något jag glömt.



Giocometi(eller?) i alla fall han som gjorde statyn.



Johan och oskar! helt lugnt och skönt på gräset vid louisiana trappan.



och sedan från ingenting bestämde sig johan för att se konstig ut.


 hej då danmark!


Senare på eftermiddagen följde Martin mig hem. Då blev det plugg, för honom i alla fall, jag skrev ca 6 rader på mitt arbete sen tog självdiciplinen slut. en promenad hann vi med också! det var mysigt. favoritgravstenen fick han se. (jag låter som en ganska deprimerande person i det här inlägget)

Tack för dagen alla som utgjorde den med mig!

over and out




Kommentarer
Postat av: natalie

Vilket härligt inlägg. Sötaste flickan i flätor är du! :)

2009-04-28 @ 20:48:56
URL: http://chamli.blogg.se/
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Härlig dag ser det ut som! Och fy fasen vad fin du är i flätorna, men fin är du alltid! Sån frisyr vill jag också ha. Tyvärr kan jag inte fläta och får alltid mjölksyra i armarna när jag försöker (vilket inte är så bra nej). Recept på philadelphiaglassen finns på bloggen nu. Men det behöver dubblas för annars blir det så löjligt lite! Kram!

2009-04-29 @ 00:26:41
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0