> the pianist

vad är det med människor som gör att dem kan åstadkomma sådan skada?
jag såg precis färdigt på "the pianist", 01:31.  det är ju helt sjukt. vad är det i människor som gör dem funtade att göra sådana här saker? att njuta av att skada, döda - mörda andra människor. hur kan man bara vara så känslokall?
det kommer jag aldrig att förstå mig på. att göra det för sin egen överlevnad är nog svårt att förstå bara det - men det är i alla fall en sak för sig. men att njuta av det? vilken normalt funtad människa njuter av att piska en annan?
man mår inte bra av att se sådana här filmer - jag mår inte bra av att se sådana här filmer.
men det är ju det som är meningen. det är inte feelgood film där allt är lyckligt i slutet. för denna filmen skildrar verkligheten. vilket gör det ännu hemskare.
tänk att det finns människor som har fått uthärda sådant här. och här sitter jag i vår villa framför datorn och har det någorlunda bra. tänk att några av dessa människor fortfarande lever. att leva med detta minnet i resten av sitt liv.
visst att jag har svårt att hålla tillbaka tårarna till vilken film som helst, men här kunde jag inte ens frammana dem. jag är fortfarande i lite av en chock. jag visste att detta hade hänt redan innan.
klart att jag visste.
vetat så länge jag kan minnas.
men sådana här tillfällen behöver man för att kunna återigen ta till sig det verkliga faktumet.
att världen inte är som i snövit eller askungen. det goda segarar inte helt - inte än.
sagornas tid är förbi sedan lång tid.


over and out

Kommentarer
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Usc, ja, de n där filmen är hemsk, särskilt barnet som vill krypa under muren, usch, önskar att man kan bli av med vissa bilder!

2009-04-13 @ 21:47:49
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0