> headache

ni vet den där konstiga känslan man har i huvudet ibland.
nej det är inte bara att man har ont.
det är så mycket mer.
det känns som om det onda tränger in hjärnan och gör allting luddigt
varje gång man lämna den trygga soffan för att ta ett glas vatten.
jag vet att det finns många därute som tror dem vet vad det handlar om.
men jag är helt säker på att många av er bara tror.
det är inte bara huvudvärk som vem som helst kan få.
detta är för oss speiellt utvalda, förbannade, människor.

det kan vara att det helt plötsligt börjar glittra för ögonen.
eller att man tycker sig se ett starkt sken.
att någonting ter sig annorlunda i blicken.

det är så det börjar.
detta är symptomen.

här hjälper inga piller.
ingen medicin.
det är bara att vänta
och vänta
och vänta.

medans man tärs inifrån av tråkighet
eftersom man varken kan läsa eller se film
eller anstränga ögon eller huvud överhuvudtaget.

men visst struntar jag i det.

för alla er som fortfarande inte vet vad det är jag pratar om
så kallas det migrän!




(för övrigt har jag en vän som aldrig haft ont i huvudet - någonsin - ever. byte? JA TACK!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0