> en sen kväll med anna... eller?

klockan är nu sent på natten och jag har glömt att berätta den händelse som är en av de bästa jag varit med om. eller snarare kommer att vara med om. I onsdags fick jag reda på att vår gospelkör ska köra till Anna Ternheim på hennes konsert den 19 februari i Kristianstad. Jag längtar som tusan. Jag har verkligen älskat hennes musik i ett antal år nu och har på ett eller annat sätt aldrig kunnat se henne live. och första ggn jag kommer göra det står jag bakom henne och körar. så fort jag känner mig en aning nedstämd tänker jag på det ch ett leende kommer åter på mina läppar.


Anna Ternheim

en vecka, ca, har gått sedan sist och inte mycket har hänt. I morgon blir det att repa till kärlekskonserten den 14 feb. detta är också händelsen som präglar större delen av min söndag. vilket är ett antal jobbigt för at jag missar kyrkan (kanske inte låter så jobbigt men,,), och om jag missar den förstörs hela min veckorytm. detta ovanpå en fullpackad helg kommer antagligen att leda till en tröttsam vecka. både för mig och personerna i min närhet. så det är bäst att jag ber om ursäkt redan nu.


som en himmel utan stjärnor är jag utan dig.
tom och mörk.

solens strålar lever.
men bara när du är med mig.

när jag avisar dig
står du fortfarande osynligt vid min sida.

då saknar jag dig
och kommer alltit tillbaka

för ett liv utan dig
är som blomman utan blad.
naket.

det enda jag vill säga
är jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är så glad för dig:D<3

2009-02-07 @ 15:48:08
Postat av: Johannes

Din dikt är enkel och fin. Men också mycket stark. ...ja, hm. Mycket kraftfull.

Jag ville bare kasta mitt intryck ut i horisonten. Må Solen le till dig alla var enda "Nu".

2009-02-10 @ 23:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0