> en vecka i räcerfart

nu var det verkligen aslänge sedan jag uppdaterde min lilla blogg. men det här är den första tiden jag faktiskt kunnat göra det på hela veckan. men hoppas ni kunnat hålla er. XD

veckan har varit den stressigaste och jobbigaste veckan i hela mitt liv. blandat med skratt och gråt.
lördag förra veckan var det bara till att ta sig till kristianstad för att repa till kärlekskonserten i 4 timmar.
söndagen var det bara samma visa en gång till. så 6-7 sju timmar gick åt det varje dag. bussarna tar ju en timme med så jag var mörbultad och stressfylld med läxor när jag kom hem. kände att livet var känslomässigt pensionssparande. och kroppen bara fortsatte gå utan att tänka.
Måndagen var det förspelning med Anton och Emma i lilla salen. så där repade vi först sedan var det dags. jag och emma tyckte inte alls det var bra och alla tre var assura på gubben som sa till oss att sluta.
Han bara kom fram till oss och sa "det är bra nu" vi fick inte säga något alls om låtarna eller om oss själva utan han körde av oss scenen och där var vi förbluffade och smått sura. Efter det gick vi till Antons och Henriks vernisage till deras fotoutställning som dem har på yllan. otroligt fina bilder verkligen. Jag var ju då med på en av Antons bilder då, så jag är ju en riktig kändis då., till och med folk som velat köpa dem.. (det är dock emma men ändå).
det får bli lite kortfattat idag eftersom dem är så mycket jag har gjort denna vecka och så lite tid att skriva det på.
tisdags eftermiddagen satt jag och Emma Larsson och redigerade vår c4- film i ett antal timmar. det var både roligt och jobbigt. Allt som överhuvudtaget kunde gå fel gick fel. Vi hade laddat in 45 minuter av filmer i datorn också stängs datorn av! så kul alltså.. men det gick ändå ganska bra. vi hann klippa ihop ett utkast som vi kunde visa till vår handledare.
Sedan blir det onsdag. Jag och emma larsson förökte föra över c4-filmen på en skiva. detta gick inte alls bra och vi fick ge upp efter ett tag. Det var också dags att repa till Anna Ternheim konserten - låten är bra, Summer rain, men det gick väl sådär och det var inte riktigt sig likt när emma inte var med och skrattade med mig. Jag satt där och höll inne några skratt eftersom jag inte riktigt hade någon att dela dem med.  det var en ganska tråkig film.
Efter det kommer torsdag, var den dagen som jag skulle haft min  enda lediga eftermiddag. men så blev det inte när min svenskalärare sa att vi var tvungna att lämna in vår skräck uppsats den veckan för att överhuvudtaget få ett betyg i svenska B. jag blev förtvivlad och min bägare flödade över. bokstavilgt talat. den dagen sög.
Så där satt jag hemma torsdag eftermiddagen och skrev en verkligen sugig uppsats om skräckens historia. skulle blivit verkligt förvånad om jag fick ett G på den.
Fredag eftermiddag repade vi igen. På konsert huset denna gången, till kärlekskonserten. Jag kunde knappt en enda av mina stämmor eftersom jag var helt slut i hela kroppen. jag ville bara hem. men efter repet så åkte jag till UG i broby och var där i ett antal timmar. Jag lämnade broby 01.15 för att direkt somna i min efterlängtade säng.
Lördag - All hjärtans/hatars dag. Äntligen skulle kärlekskonserten bli avklarad. Träffades först tre timmar innan för genrepet sedan satt jag där på en barstol med min 80-tals frisyr och klarade alla stämmor, som var helt mirakulöst eftersom jag inte kunde en enda dagen innan. Men det gick riktigt bra - fick mycket positiv respons från alla håll senare.
Efter roddningen tillbaka till skolan var avklarad gick en del av oss till O'learys. Najs som tusan var det. verkligen - jag hade askul. Där träffade jag jossan för (nästan) första gången och han är verkligen underbar, detta måste sägas. Efter att ha suttit där ett tag gick jag, Anton, Emma och Jossan till hässlebaren, där var inte precis livat så vi bestämde oss för att gå tillbaka. Men väl tillbaka upptäckte vi att det var inträde för att komma in. Så vi sket i det. men där inne var min värmetröja och vad jag vet så ligger den väl där än. Vi drog till Taste och satte oss där och pratade istället. Där träffade vi calle. en trevlig prick. och johan kom efter ett tag. sedan var det dags att åka hem 00.45. helt slut var jag och såg fram emot en bussresa hem.

Och nu är vi äntligen framme till idag - söndag. hade satt klockan på 10 för att jag tänkte att jag skulle till kyrkan. Men efter att varit vaken i fem minuter, rest mig upp och tittat mig i spegeln och upptäckt att jag såg ut som om jag inte sovit på fem dygn gick jag och lade mig igen för att vakna ett antal timmar senare av att hela mitt huvud skakade. Jag hade mobilen under kudden och glömt att stänga av den. Ett sms som löd "vill du hänga med och åka skridskor his thuressons?" sågs av mina nyvakna ögon. Så det gjorde jag. Enriktigt härlig dag blev det tillslut. härligt väder för skridskoåkning och varmchokladdrikande. jag tyckte till och med att jag var ganska bra med tanke på att jag inte pkt sedan i sexan. Stannade kvar hos thuressons ett tag och åt pannkakor och spelade spel.
En otroligt bra helg efter en otroligt jobbig vecka.

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0