> why is there silver in the pancake drawer?

sitter och dricker rabarbergrädde te och tittar upp från skärmen bara för att gapskratta åt scrubs!
(pratar just nu med 4 pers på msn så det blinkar hela tiden gult på min dator.)

det var länge sedan jag hade det så slappt med någon som igår. jag åkte in till oskars lägenhet för att hänga där i ett antal timmar. drack te, tittade på matrix, gjorde micro-kladdkaka, jag lovar det fungerar verkligen. vi somnade i soffan i vad jag trodde var tio minuter men blev till 45!! vi diskuterade, samtalde om minnen. med ett ord så satt vi samma soffa hela dagen.
men det var skönt att faktiskt slippa göra så mycket. verkligen bara hänga.

att blicka tillbaka på minnen från när man var liten får en att tänka på hur enkelt livet var då. man var kunde göra allt man könde för. skrämma grannarna från trädet, smyga ut med trehjulingen till folkhögskolan och skrapa upp hela hakan. få luggen klippt av sin bästis.
det var tider det, då man inte behövde bry sig om skolan, inte var stressad, ens största intresse var att bli bäst på att gunga högst.

nu är det snarare stress, och press, det enda man bryr sig om är att få någorlunda bra betyg och se någorlunda bra ut.
man borde blir som ett barn igen. leva livet lite enklare och kan inte försöka leta efter meningen med livet lika mycket.

idag var det balklännings-köpnings-dax. det var kul. provade en aaaaaaaaassnygg klänning som hade en jätte stor tyllskjol. den var verkligen assnygg och jag bestämde att jag skulle ha den när jag gifte mig eftersom den var lite för sotr för att kunna ha på studentbalen. jag valde istället en väldigt enkel svart med ett tjockt mörkgrönt band i midjan, med släp.
sedan blev det att hinna vara hemma i 20 minuter innan jag var tvungen att ta bussen till staden igen för att öva för Ternheim-konserten som ska vara på magasinet i morgon.

jag har inte haft inspirationen att skriva så mycket texter på sistone. det är lite sorgligt eftersom jag verkligen älskar att skriva. så jag får försöka få fram inspirationen igen - på något sätt. så det är väll bara att sätta mig ner och skriva lite.


rovfåglar sliter i människors hjärtan.
river och sliter tills bara såren finns kvar.

vill du dela världen med mig?
frågar dem.
som om försöka slipa vänskap
mellan rivsår och klor.



Kommentarer
Postat av: sara

vad sägs om att gå på picknick en dag? nästa gång jag är hemma!

2009-02-19 @ 15:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0