> man kan inte döda tiden, utan att såra evigheten.

söndagsmorgonen började med att man ville sova i åtta timmar till men tvingade sig upp för att inte må skit resten av dagen. Första man fick höra var mamma som skrek, för att hon trodde att jag sov, och frågade om jag ville följa med till pompeij-utställningen i hässleholm. Det ville jag.





den var riktigt najs. detta gjorde dock att jag bara åt en macka på hela dagen och när jag kom till mötet till förträffen var jag ca en timme försenad, och mådde as. Men åt kvällen blev det bättre. Anton lurade i mig att se Disturbia så det gjorde jag. Aldrig i livet att jag ska se en film han rekomenderar mig igen. Jag låg ensam i sängen och såg på datorn och var livrädd. Hur kunde du göra så Anton? Jag vågade knappt ens tvätta mitt ansikte efteråt. Men väl liggandes i sängen igen och tänkandes på annat somnade jag trots allt.

Jag fick också reda på av Johannes att "Tutti" betyder "Allt" på danska vilket gör att hela innebörden av Tutti Frutti blir helt uppenbart. Hela min världs vändes på en sekund.

"hör du? hör du hur det sliter i min själ....man kan inte döda tiden, utan att såra evigheten. " ett citat från en kompis. Jag tyckte det var så hjärtkärande. så fint på något sätt att jag kände för att göra en poesi- skit av det. Den är inte gjord än. Men den kommer antagligen att komma om ett tag. Har lite annat som jag måste ta itu med innan jag har tiden att börja skriva igen. en förklaring till att jag inte skrivit så mycket sådant på länge. orken är slut.

over and out

Kommentarer
Postat av: Johannes

alltså... Tutti är italienska, men ja...

- vil gärna se/höra/uppleva vad du åstadkommer med din omtalde "poesi- skit"....

2009-01-19 @ 22:06:54
Postat av: pernilla

jaja italienska då. men as samma. det vände ändå upp och ner på min värld.

2009-01-20 @ 12:57:53
URL: http://peerniilla.blogg.se/
Postat av: Ville

Fan vad jag inte visste det med Tutti Frutti :P Snacka om att det var enkelt ändå

2009-01-20 @ 18:40:08
Postat av: Burström

Vill inte säga att du är lite efter men med all musikteori som jag förväntar mig att du har haft så borde du veta att Tutti är alla, på italienska.

2009-01-22 @ 20:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0