> Revolution is in the air.

först var det dags att åka till staden för at fixa lite pa. det går väl lagom bra just nu - inte gjort mycket av det vi sa från början att vi skulle göra. men efter idag känns det bättre. Ska ha med filmkameran till skolan och filma där - intervjuer med mera. det kommer att bli bra. det jobbiga är att det ska vara inlämnat nästa vecka.
hemm är det snart dags med städning och caaandy. inte ätit godis på jätte länge så nu är jag värd det igen. när jag kollade i påsen när jag kom hem upptäckte jag att allt matchade så jag var tvungen att  fota det lite.
   Jag har inte så mycket att fota precis eftersom det är mörkt varje dag när jag kommer hem och på helgerna sover jag ut efter veckan som gått så jag tar mina tillfällen.





i morgon är det dags att åter åka in till staden för att göra färdigt ett manus till projektartbetet. då ska det minsann bli klart - jobbat på det jätte länge nu.

men skolan går faktiskt ganska bra. en grym kontrast mot förra terminen so var STRESS - PRESS - och inget tålamod och livet var skit. men nu är livet hyffsat. framtiden känns ljus, klassen mår bättre. det är fortfarande stress och press (mest press från mig själv) och läxorna har inte minskat men nu skiter jag i läxorna i stället och tar mer tid för at göra saker jag verkligen vill göra. som att fota med min kamera, eller gå promenader, eller klistra in kort i fotoalbum, läsa, sjunga, spela. Har också bestämt mig att prioritera ungdomsgruppen lite. ska eventuellt fixa ett musikcafé i broby någon gång i veckan och om ni vill spela någon gång är det bara att höra av sig.
   Jag var ju på förträff till konfalägret i broby i helgen. blev mycket bättre än jag föresällde mig. Från avv två dagar innan vara världens mest opeppaste person på detta till att samma dag som avfärd verkligen vara på humör för att förändra.
"Förändring god"
"men inte enkel" /lejon kungen

jag är på stort humör att förändra. dags för revolution. Children of the revolution! och jag börjar nu!


jag är världens Jesus freak. Deal with it.

over and out.

Kommentarer
Postat av: Ville

Vad du inte är lik dig själv på bild två?

2009-01-26 @ 20:07:05
Postat av: Johannes

aaa... jag måste också kommentera bild två. Det är inte det att det inte ser ut som du - det är ju du, konstruerad och ramad bara. Men det den ramar är…, ja, och sen den der oskärpa/blur i ramen. Det ser ut som en presentationsbild till en såpopera(!). Jag blir nog lite rädd bara – har jag anledning till att vara rädd, PÄrnilla?



Men inte dess mindre är det bra att höra (en bekräftelse på) att du mår bra. Att du har insett revolution och en ny födelse. Jag tycker dina tanker låter vettiga och att det ser ut som att de kan gynna dig och din framtid. Sköt skolan, men låten den (”svärdom”) inte fördärva din själ.



Jesus freak? That’s no deal!

I’m a plain freak! Deal with that!

2009-01-26 @ 23:44:02
Postat av: Degen

Coooooola bilder!

(Även om jag inte kommenterar så ofta, så läser jag i alla fall här regelbundet... Förstår inte sjäv att du ständigt kan ha saker att berätta, med det är jättekul att läsa! keep it up!)

2009-01-29 @ 10:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0