> influensa och... vem vet

igår var det en av de konstigaste dagarna jag har varit med om. började med en 20 minuters lång svenska lektion innan det var för oss att dra oss till Es-konserten. Ditt gick vi, Jag, emma och anton helt ovetandes om dagens upplägg. Väl inne i konserthuset får vi först reda på att 7 av tio musiknummer blev inställda pga av influensan. sen får vi reda på att vår ensemble lärare är sjuk vilket gör att vi inte kunde spela låten vi skulle köra, Killer Queen - Queen, eftersom hon har en viktig stämma. Så där sitter jag lite halvt snopen medans folket i ensemblen diskuterade hur vi skulle göra. Tillslut blev det så att vi ändå skulle vara med men istället köra Disco Inferno - The Trammps, där JAG sjunger. Helt oförberred ställde jag mig på genrepet med hes hals och glömd text. Men visst gick det bra tillslut? Jag hoppas det i alla fall. Annars har jag nu skämt ut mig. (men det är ju trots allt bara en termin kvar)

sedan var det en låååång håltimme. den spenderades med emmorna. (Ma och La) eller ja det var fler i närheten men de låtsades jag inte om. Där satt vi och skrattade tills vi grät. Jag och emma Ma har nog inte varit så flummy på länge. Jag fick kramp i magen och i käkarna och i "smileysarna". uschiamej.

på kvällen efter ett långt samtal om våra vänner killarna med emma och nanette var det dags för att gå på välgörenhetskonserten. asbra verkligen. hats off!



idag var ett antal annorlunda. sista lektionen fick vi en dikt som vi skulle sjunga med melodin från mamma mia. hela situationen var wierd. Jag satt och vägrade att sjunga för att jag var så sur och arg. Hur the häck kan en människa tro att det är lärorikt? och vem the häck kommer på att en dikt har samma rytm som mamma mia? Emma La satt i alla fall och skrattade tills hon grät (idag också). usch!

repet med emma ma och anton gick väll sådär. jag var sur och trött och hungrig vilket antagligen bidrog till en del irritationer och dåligt genomförande men det löste sig.

helt seriöst upptäcker jag nu att det är galet att man sitter här och skriver om sina skoldagar? vad är det för intressant med det? jag vet att det är en del som läser - men egentligen fattar jag inte varför. samtidigt fortsätter jag att skriva och läsa andra bloggar. 

Grattis också HENRIK som idag fyller 18 år!


Kommentarer
Postat av: johannes

Det är inte lönt att FATTA "Behov".

2009-01-22 @ 23:44:41
Postat av: Ville

Haha, men det är intressant att läsa ändå liksom, eftersom det ibland leder till rätt så intressanta diskussioner. Enligt mig var du iallafall bra på Disco Inferno!

Konserten var sjukt bra! Speciellt eftersom jag var med :P

Btw, Lång kommentar-city, California?

2009-01-24 @ 18:11:31
URL: http://villeibrostorp.blogspot.com/
Postat av: johannes

Ja fan! Det var skit bra, du sjöng som en upprigtig Disco-Ängel - som tagit ur '80-talet!!!



PS. jag var inte där.

2009-01-24 @ 23:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0