> jämnställdhet - yeah right...

då var det dags. dagen då vi kvinnor står i centrum. dagen som gjordes för att vi försvarslösa kvinnor behöver en dag om året då vi är viktigare än mannen.
nej men seriöst, vad är den till för egentligen? är det inte ännu mer förnedrande för kvinnan att vi har en speciell dag om året för att det ska mer jämnställdt. det är ju nästan pinsamt. borde det inte i så fall också finnas en mandag? eller kan inte bara alla dagar vara tillägnade alla människor i världen. kvinnor, män, barn, vuxna,ungdomar, mödrar, fäder - räcker det inte med att fira vår härliga födelse. räcker det inte med att fira att vi kom till?
det kab nog vara trevligt med alla hjärtans dag, haloween, men har vi inte tagit i lite mycket nu? börjar inte alla dagar vi firar vara mer inställda på vad vi ska köpa till perasonen i fråga istället för att vi ska uppskatta dem? ge dem en extra mysig kram? göra något för dem istället för att köpa något. kanske diska till sin mamma på morsdag, gå ut med hunden hela dagen för pappa på farsdag. är ändå inte kärleksfulla handlingar bättre än kärleksfulla gåvor som man ändå bara har ångest över för att spendera pengarna på?

så är min långa inledning på det första inlägget på en vecka. denna veckan har återigen varit väldigt stressande. onsdag - torsdag - fredag och lördag kom jag inte hem innan11 på kvällen. det har varit tröttsamt, men ändå roligt. har blivit lite bättre på att se positivt i min vardag. även om det var jätte jobbigt att stanna länge på eftermiddagarna för att fixa projektarbetet så har jag fått många glada skratt med emma. ikväll ska jag nog sy lite. sy in resår band i et antal kjolar som jag ska ha till klänningar och sy upp en kjol jag köpte på rea för ett bra tag sedan.

idag var den första riktiga sovmorgonen jag haft på minst en månad. sov 9 timmar. fattar ni? nio timmar!? för mig är det mirakulöst. sedan var det organiserat soft som gällde. lämna bok, köpa nya Elle tidningen, osm för övrigt är den bästa tidningen jag vet, gå promenad med paulina och hunden i regnet och gospeldustjänst där det måste sägas att gitarristen var en av de snyggaste människor. jag blir glad av fina människor.

over and out.

Kommentarer
Postat av: Petrina

WORD! Jag håller med. Härlig läsning.

2009-03-08 @ 21:23:01
Postat av: Anonym

satsa! (gitarristen alltså)

2009-03-09 @ 19:29:02
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Hepp hej! Du, var hittar man din flickr? Kan du inte länka. jag vill se dina foton!

2009-03-10 @ 16:23:40
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0