> sjung om studentens lyckliga dag...eller?

idag var det dagen. dagen då projoketedovisningarna slutade och dagen då min studentmössa hamnade i mina armar. först blev jag lycklig. kände att när jag väl tar studenten kommer allt bli så mycket enklare. ha lite fritid för en gång skull. men kommer det det? kommer allt bli enklare och lycligare bara för att jag inte längre går i skolan? människorna kommer försvinna. människorna jag verkligen börjar komma riktigt bra överens med. varför ska det hända i slutet för?
hur är det nu studentsången egentligen går:

Sjungom studentens lyckliga dag, låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtat med friska slag, och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än i våra sinnen bo,
hoppet är vår vän, och vi dess löften tro, när vi knyta förbund i den lund,
där de härliga lagrarna gro! där de härliga lagrarna gro!
Hurra!

ÄN klappar hjärtat med friska slag. Inga stormar ÄN i våra sinnen bor. det borde i så fall vi inte har fort de värsta stormarna än. att våra hjärtan brister ännu mer än dem redan gjort. och hur trevligt är det att veta på dagen som ska vara en av ens lyckligaste? och på topp på det veta att man inte kan hålla kontakten med sina vänner?

om jag ska tala för mig själv vill jag inte ta studenten med hela mitt hjärta längre. Jag känner att livet verkar enklare när man är i säkerhet på c4-skola. man vet att man varje vecka ska till skolan och allting är redan planerat för en. jag känner att jag kommer sakna den underbara skola otroligt när jag slutar. den har förändrat mig från en flicka med väldigt dåligt självförtroende till en tjej med ett självförtroende som vissa dagar inte kan vara bättre än någon annans i världen. (jag har också mina doppennapp ibland - händer mer ofta). jag har hittat vad jag är bra på. hittat vad jag trivs med - blivit bättre på att öppna mig för människor, blivit bättre på att lära känna människor.

jag vill bara säga Tack! tack till alla som gjort dem här tre åren till de underbara år dem varit. visst att klassen kanske inte har mått så bra ibland. men visst har vi haft det kul? det har i alla fall jag. så tack!

TACK!

Kommentarer
Postat av: tonia

din blogg är underbar



kram antonia

2009-03-10 @ 22:45:54
URL: http://toniadamm.blogg.se/
Postat av: Ebba

Åh lyckliga jag som hittade din blogg! du är så fin och söt och allt som hör dom adjektiven till!:)



kram till dig.

2009-03-10 @ 23:02:12
URL: http://www.ebbsisch.blogspot.com
Postat av: Anonym

jag gillar verkligen din blogg.

du är en klok brud min fina vän och jag saknar dig och vill träffa dig snarast. om inte du kommer hit imorgon kanske jag får ta tåget till dig. eller så möts vi på halva vägen?! haha. det är inte jättedyrt.

och, efter skolan är slut... så gör man en hel massa andra saker som är roliga. folkhögskola till exempel. bara de fina bitarna från skolan finns typ. i like

2009-03-13 @ 15:26:10
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0