> min kärlek är som en... ekfras?

Min kärlek. Min kärlek.
Min kärlek är som strömmen i havet som ändrar riktning efter vinden.
Min kärlek är som universum. Den har inget slut men den expanderar.
Min kärlek är som en huvudvärkstablett - lindrar kroppens all smärta.
Min kärlek.

Min kärlek.

Din kärlek.
Din kärlek är som en berömd popstjärna - alla vill ha den.
Din kärlek är som sockervadd som smälter i värme.
Din kärlek är som…

Som..

Som salt.

Som salt som man strör i såren. Den gör ont, men lindrar.

Din kärlek är som min kärlek.
Min kärlek är som din kärlek.
Vår kärlek.

Vår kärlek är inte ytlig.
Vår kärlek är inte bara levande värmeljus och långa telefonsamtal.
Vår kärlek är inte som andras kärlek.
Vår kärlek är som metaforer.
Vår kärlek är som stress. Man kan inte att överleva utan den.

Min kärlek är obetydlig
Din kärlek är obetydlig
Men vår kärlek

Vår kärlek är betydlig.



som att leva med sin älskade i ett skal.
mörkt
en rosa rosett på migg högra ben får mig att minnas varför jag stängde in mig.
jag Hoppades. Tvivlade inte. Önskade.

vit som snö var jag när jag levde i världen.
vacker och svart son ebenholts var han.
han och jag
jag och han

en lockande tanke
att leva förevigt
tillsammans
i en trång yta

del.
att ha fel.
att leva med sitt fel.
började bra.

menhan vände om
han började vänsa på sina svarta tår
vader
lår
höfter
midja
axlar
huvud

läppar.

ensam var jag kvar
i mörkret
längtandes. trånandes...

att hoppas
med en rosa rosett.

Kommentarer
Postat av: Elin

du är verkligen duktig på att skriva pernilla, fortsätt med det :)

2009-05-16 @ 15:29:42
URL: http://stiffesdotter.blogg.se/
Postat av: Benjamin

Detta är verkligen jätte fint, jag är sjukt imponerad nästan lika imponerad som jag blev av dina ögon, ne nu ger kanske för många komplimanger men det är sant jag tycker de är jättefina, dikterna asså eller dina ögon är ju också fina men eller inte men men oj vad jobbigt det blev :D hoppas budskapet gick fram :D

2009-05-18 @ 23:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0