> legitimation tack!

vilken kväll! det var valborg. den firades med en blåbärs smoothie på nostalgia med emma efter en kreativ lektion nutida konst. sedan bar det av hemåt. emma skulle hämta mig hemma när hon hade gjort sig lite snyggare än vad hon redan är och vi skulle in till staden. jag var så sjukt trött att jag bara satt framför TV:n en någon timme. det kändes jätte konstigt. jag har inte tittat på tv på minst ett halvår så att börja igen med en gem timme var kanske att ta i. sedan var det att göra i ordning sig. det var inte kul denna gången. jag brukar gilla att hitta kläder, sminka mig på något nytt sätt och sätta upp håret men nej då. denna gången var det riktigt tråkigt! så det blev lite halvdant eftersom jag inte riktigt ville lägga ner så mycket ork på det.
emma kom i alla fall tillslut. jag sorang runt i hela huset för att hitta allt jag skulle ha med mig och sedan åkte vi till fjälkinge.
sjöng högt till moulin rouge låtarna hela vägen.
vi var framme. jag kände två av människorna, exklusive emma, i sällskapet. om jag ska erkänna var det inte så kul. vi var bara där i kanske 45 minuter sedan skulle vi in till staden. ännu en biltur men denna gången med 3 söta små pojkar i baksätet. dem sjöng glatt med till moulin rouge skivan och när dem slutade fortsatte vi. det var nog det roligaste med dem människorna. faktiskt.
när vi kom in till staden upptäckte vi att nästan all uteställen var stängda. alla som vi brukar vara på. O'learys, taste, hässle. Så vi fick sätta oss på class, som jag verkligen inte gillar. Emma melander hittade i alla fall en kompis, vakten, när hon bestämde sig för att ta över hans jobb. När emma förstod att hon inte skulle få någon att köpa pannkakor med nutella till henne åkte vi hem.
eller vi sa i alla fall att vi åkte hem. men nej! i broby bestämde vi oss att vi skulle hälsa på ug folket som hade valborgs firande. jag var så sjuukt pepp och flummig så jag pratade igenom hela kvällen.

det var en fin valborg. och som sagt. dem mest spontana är oftast dem bästa.

ha en fortsatt vacker första maj så ses vi! jag ska plugga..

over and out

Kommentarer
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Hoppas att glassen blev bra!

2009-05-01 @ 22:40:18
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0